.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رازجویان: سراهای صنایع دستی هویت فرهنگی شهرهای مازندران را معرفی می‌کند
معاون عمرانی استاندار مازندران با تأکید بر شناسایی ظرفیت‌های گردشگری شهرها از سوی شهرداران، گفت: سراهای صنایع دستی هویت فرهنگی شهرهای مازندران را معرفی می‌کند.
 رازجویان: سراهای صنایع دستی هویت فرهنگی شهرهای مازندران را معرفی می‌کند

به گزارش شمال نیوز، مهدی رازجویان امروز در سمینار فرمانداران و شهرداران مازندران با گرامی‌داشت سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، از تلاش‌ها و جانفشانی‌های کادر درمان و پرستاران تقدیرکرد و اظهار داشت: بعد از ریشه‌کن شدن ویروس کرونا، شهرداران برگزاری رویدادهای فرهنگی و گردشگری پرشور جهت ایجاد نشاط اجتماعی را در دستور کار قرار دهند.

 

وی با تأکید بر نقش شهرداری‌ها در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، افزود: طبق قانون، نیم درصد از درآمدهای شهرداری‌ها باید در این راستا هزینه شود لذا شهرداران همکاری بیشتری با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان داشته باشند.

 

معاون استاندار مازندران، به اهمیت بازآفرینی شهری در توسعه شهرها اشاره کرد و ادامه داد: شهرداران در راستای استفاده از ظرفیت‌های بازآفرینی شهری جدی‌تر عمل کنند زیرا بازآفرینی شهری فرصتی برای کمک به شهرداری‌ها محسوب می‌شود.

 

وی ادامه داد: بازآفرینی شهری بازوان مدیریت شهری محسوب می‌شود لذا شهردارانی موفق هستند که از بازآفرینی شهری و سرمایه‌گذاران به درستی استفاده کنند‌.

 

    رازجویان با تأکید بر اهمیت مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز، افزود: کم‌کاری فرمانداران و شهرداران در بحث مبارزه با ساخت و سازهای غیرمجاز پذیرفتنی نیست و گزارش آن به وزارت کشور ارسال می‌شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت: شهرهایی به توسعه می‌رسند که صنعت گردشگری در آنجا به درستی و به صورت کامل دیده شود.

 

وی با تأکید بر نقش صنعت گردشگری در توسعه استان، گفت: از مواهب خدادادی در مازندران باید در جهت اشتغال‌زایی، رونق کسب و کار و برقراری آرامش بیشتر برای هم‌استانی‌‌ها استفاده کرد. توجه به صنعت گردشگری نباید سبب آسیب و تخریب محیط‌زیست استان شود.

 

رازجویان، شهرداری‌ها را به تهیه کتاب مصور و مکتوب‌کردن ظرفیت‌های مختلف گردشگری شهرها دعوت کرد و افزود: معرفی هر چه بهتر شهرها به جذب گردشگران باکیفیت‌تر کمک می‌کند.

 

وی با اشاره به تبیین شهر گردشگر در استان، افزود: شهرداران احداث سراهای صنایع دستی در شهرها را به صورت جدی پیگیری کنند‌.

 

معاون استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران مقصد اصلی گردشگران و مسافران است، تصریح کرد: در راستای جهش تولید و ایجاد اشتغال باید به حضور گردشگران میلیونی در استان به عنوان یک فرصت دیده شود.

 

رازجویان، توسعه بو‌م‌گردی را یکی از راه‌های توسعه روستاها دانست و افزود: استفاده مناسب از آب‌بندان‌ها نیز رونق گردشگری در روستاها را در پی خواهد داشت.

 

وی با اشاره به اینکه توجه به صنایع دستی هنرمندان مازندرانی، توجه به هویت فرهنگی هر شهر محسوب می‌شود، گفت: احداث سراهای صنایع‌دستی در نقاط مناسبی در شهرها، باعث رونق کسب و کار هنرمندان و معرفی هویت فرهنگی شهرها می‌شود.

 

رازجویان با بیان اینکه 12 هزار هنرمند مازندرانی در 64 رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند، به ساخت خانه گردشگر توسط شهرداری بهشهر اشاره کرد و ادامه داد: سراهای صنایع دستی می‌توانند سبب ایجاد بازاری برای فروش محصولات صنایع‌دستی شوند لذا شهرداران این مسئله را به شکل جدی پیگیری کنند.

 

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: شهرداران جهت توسعه گردشگری، استفاده از ظرفیت بخش‌خصوصی دارای اهلیت را جدی‌تر دنبال کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.